TÁMADÁSELHÁRÍTÁS A HONVÉDELMI ALAPKÉPZÉSBEN
2020.01.27.
Újabb együttműködő iskolával bővült azoknak az intézményeknek a listája, ahol a GOW Egyesület támadáselhárítási alapképzése a tananyag része lett. Ezúttal egy egri középiskola vette fel az oktatási tematikájába az egyesület programját.
Egerben évek óta komoly szakmai munka zajlik, amely elsősorban arra fókuszál, hogy a honvédelem és rendvédelem területén szolgálatot teljesítők olyan kiegészítő képzésben részesüljenek, amelyek kiegészítik az alapképzésük során elsajátított ismereteket, ezáltal még hatékonyabbá téve a szolgálatellátást.
Ennek a programnak a középfokú oktatási intézményekre megalkotott tematikájával ismerkedhettek meg ezúttal az egri Wigner Jenő Műszaki, Informatikai Középiskola, honvédelmi szakirányon tanuló diákjai.
A közel ötven fiatal megismerte azokat az alapfogalmakat, amelyek egy konfliktushelyzethez, egy azzal összefüggő támadáshoz vezethetnek. Emellett olyan fiziológiai és pszichológiai alapokat is elsajátíthattak, amelyek gyors felismerésével megelőzhetők, elháríthatók a veszélyes szituációk. Az interaktív programba szívesen vettek részt a fiatalok, főként a gyakorlati részen, ahol az elméletben megismert szituációkat szimulálták, szorosan építve az alapozó képzés anyagára, illetve az oktatók tapasztalatára.
Az előadás sorozat újabb állomásokkal folytatódik majd a közeljövőben, mind Egerben, mind az ország más pontjain.
Mint azt Balla Tibor fő instruktor, a GOW Egyesület vezetője elmondta, ezeken a szakirányon tanuló fiataloknak szükségük van olyan újszerű látásmódra, amely megteremti számukra azokat a lehetőségeket, hogy a kibontakozni látszó támadáshelyzeteket, konfliktushelyzeteket úgy oldják meg, hogy azok akár ki sem bontakoznak, illetve azelőtt véget érnek, hogy tettlegességig fajuljanak. Emellett az ezeken a szakterületen tanuló és szolgálni kívánó fiatalokat fel kell készíteni az aszimmetrikus helyzetekre, amelyek jobban jellemzik a valós szituációkat, legyen szó szolgálati feladatról, vagy harctéri bevetésről. Mindez nem szól másról, mint az egyenlőtlen helyzetekről, amikor is nem egy-egy elleni felállások vannak, hanem egy a több elleni.
Ezeket az ismereteket nem csak az iskolában, hanem a hétköznapi életben is képesek lesznek használni a fiatalok, hiszen a konfliktusok dinamikája, élete ugyanaz, mint a hivatásos munka során, csak az adott szituációs helyzet változik. Így a kérdésre adott válasz csak aspektusában változik, lényege ugyanaz marad. Ezzel a diákok elkerülhetik az iskolai és iskolán kívüli áldozattá válást, valamint megelőzhetik azt, hogy ő maguk is elkövetővé váljanak egy rosszul megválasztott válaszlépésnek köszönhetően.